واکنش نماینده حماس در لبنان به گزارش رویترز؛

پیش‌نویس ادعایی در مذاکرات پاریس بخشی از جنگ روانی آمریکاست 

نماینده حماس در لبنان گزارش ادعایی رویترز در مورد پیش نویس پیشنهاد حماس در مذاکرات آتش بس در پاریس را رد و تاکید کرد مقاومت بر موضع خود ثابت قدم است.

احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان، به المیادین اطلاع داد که ادعا‌های رویترز در قالب افشاگری در مورد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در غزه بخشی از جنگ روانی است که با روایت و تصوراتی که ایالات متحده تلاش می‌کند تداوم بخشد، مطابقت دارد.

اوایل امروز، یک منبع ارشد نزدیک به مذاکرات آتش بس که در پاریس برگزار می‌شود به رویترز گفت که جنبش مقاومت فلسطین حماس پیش نویس پیشنهادی از مذاکرات آتش بس غزه در پاریس را ارائه کرده است؛ دپیش نویس شامل توقف ۴۰ روزه تمام «عملیات نظامی» و مبادله اسرای فلسطینی با اسرای اسرائیلی به نسبت ۱۰ به ۱ است.

عبدالهادی با بیان اینکه مقاومت از این پیشنهاد راضی نیست، گفت: در مورد هیچ یک از خواسته‌های خود به جز «آتش بس و دستیابی به یک توافق شرافتمندانه و جدی» سازش نمی‌کند.

عبدالهادی سپس تاکید کرد که مقاومت قصد دارد به توافقی دست یابد که مطالبات مردم خود را تضمین کند، زیرا فلسطینی‌ها فداکاری زیادی کرده‌اند و تاکید کرد: اسرائیل آنچه را که در میدان جنگ نتوانست به دست آورد، با میانجیگری به دست نخواهد آورد.

عبدالهادی به المیادین گفت: «ما پذیرای هر ایده‌ای از سوی میانجی‌گران هستیم، اما مشتاق حفظ خواسته‌های کلیدی خود هستیم.»

او فاش کرد که آنچه رویترز مدعی شده بخشی از مذاکرات پاریس بود، اما صرفاً مربوط به آمریکا و اسرائیل بود که سعی داشتند در مردم این توهم را ایجاد کنند که حماس آن‌ها را تأیید می‌کند و تکرار کرد که «هر چیزی که به اشتراک گذاشته می‌شود جدی نیست، بلکه یک ترفند برای مانور دادن و فشار بر مقاومت است.»

رویترز در گزارش ادعایی خود نوشته است بر اساس پیشنویس پیشنهادی، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در غزه تعمیر می‌شوند، روزانه ۵۰۰ کامیون کمک‌رسانی اجازه ورود به این نوار و هزاران چادر و کاروان برای اسکان آوارگان فلسطینی فراهم می‌شود. در این پیش نویس ادعایی همچنین اشاره شده است که اسرائیل حدود ۴۰۰ فلسطینی را که آن‌ها بازداشت کرده اند به شرط عدم بازداشت مجدد آزاد می‌کند و حماس نیز به نوبه خود ۴۰ اسیر اسرائیلی را آزاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار